Koroona kimbutab: tahad abi pakkuda või vajad hoopis ise abi?

2020. aasta on meid kostitanud selliste ootamatustega, mida vist pea keegi meist ette näha ei osanud. Koroona on meie eludesse toonud kaasa palju ebakindlust ja stressi. Uute koroonauudiste asemel tahaks lahendusi ja saada juurde lootust, et see kõik peagi läbi saaks.

Üheks võimaluseks on probleemi lahendada jõudu mööda ise. Näiteks on justnimelt sinu võimuses märgata oma naabruses ja kogukonnas elavaid eakaid ja riskigruppi  kuuluvaid inimesi. Küsi neilt, kas neil on vaja abi toidupoes käimiseks või tahaksid nad ajada natuke juttu igapäevastest tegemistest, mõnest toredast raamatust, vahetada koogiretsepte. Üksikule ja koduseinte vahel lõksu jäänud inimesele on sellised jutuajamised kirjeldamatult olulised. Selliseid jutuajamisi saab teha turvaliselt, disantsi hoides õues või hoopiski telefoni teel. Siit leiad juhiseid, kuidas selliseid vestlusi sisukalt läbi viia.

Kui sinu läheduses abi vajavaid naabreid pole või sa ei julge otse küsima minna, on alati võimalik abi pakkuda ka veebiplatvormi kaudu. Helpificu tugikeskkond viib koroonakriisis kokku erivajadusega inimesed ja eakad nendega, kes soovivad abistada. Inimesi, kes vajavad abi, on veel palju ning nad vajavad just sinu abi. “Kogukonna moodustame meie kõik: sina ise ja sinu naabrid, inimesed bussis ja kaubanduskeskuses. Oleme koos osa millestki suuremast,” kirjeldab Helpificu vabatahtlik Yvonne.

Helpificu tugikeskkonna kaudu saab eakatele ja riskirühma kuuluvatele inimestele pakkuda abi toidukaupade, majapidamistarvete ja ravimite kojutoomisel; arsti juurde või taastusravisse minekul ning majapidamistöödel ja igapäevatoimingutes.

Registreeri end vabatahtlikuks, et anda oma panus koroonakriisiga võitlemisel. Selleks:

  • leia Google plays Zelos Team Management ja laadi alla
  • loo endale konto
  • otsi märksõna Helpific;
  • liitu meie vabatahtlike perega.

Helpificu kohta loe lähemalt lisaks siit.

Kui telefoni teel seltsi pakkumine tundub sulle enam mokkamööda olevat, saad kaasa lüüa Abitaja tegemistes. Abitaja on telefonipõhine nõustamis- ja suhtlemisteenus eakatele ja erivajadustega inimestele. Teenus viib kokku abivajajad ja vabatahtlikud abistajad, et pakkuda ennast üksi tundvatele inimestele võimalust suhelda ja olla seeläbi paremini ühiskonda kaasatud.Uuri lähemalt siit.

Mõlemad platvormid sobivad ka hästi oma abivajaduse teada andmiseks.

Oma vaimse tervise turgutamiseks leiab palju infot MTÜ Peaasjad kodulehelt. Hingehoiualast abi saab portaalist  Sinuabi. Portaali kaudu pakuvad nõustamist umbes 75 spetsialisti erinevatest valdkondadest (arstid, psühholoogid, psühho- ja pereterapeudid, hingehoidjad, kaplanid, vaimulikud jt).

Palju on olnud teemaks, et inimesed tunnevad häbi ja piinlikkust kui peavad toiduabi küsima.  Kui märkad kedagi olukorras, kus ta ei saa endale vajalikku toidukraami lubada, pöördu kohaliku omavalitsuse poole, kes saab inimese juba edasi näiteks Toidupanka suunata.

Palume abistamisel jälgida kõiki Terviseameti juhiseid!

1852
PÄEVA ON TÖÖANDJAD JA TÖÖTAJAD KOOS ANNETANUD HEA TEGEMISEKS

 

 logo-employers-dark

logo-swedbank-edeneks-w220

triniti_logo_blue

mainor_rgb

ee_logo_sloganiga_est

estravel_logo2oige

varskaoriginaal_uus2014

cvk-2016-logo

nordecon_logo_hor_220

alecoq_logo

logo

logo-tallinna-sadam-est

vkg-logo

talentmill-logo-v-2

gsk_los_rgb

hedon

scania_lock-up_h_pos_s_rgb

daetwyler_industries_rgb

pt_logo-hi-res

 

 

×